.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه انتقادي جمعي از كارشناسان حوزه و دانشگاه به ضرغامي

جمعي از پژوهشگران، اساتيد حوزه و دانشگاه و كارشناسان حوزه مسائل فرهنگي و رسانه‌اي تاكيد كردند: پخش اين قبيل آثار از رسانه ملي مناسب نيست و پخش آن براي مخاطبين عمومي، تزلزل در باورها و بينش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستي اعتقادي مي شود.

به گزارس خبرنگار فرهنگي خبرگزاري فارس جمعي از پژوهشگران، اساتيد حوزه و دانشگاه و كارشناسان حوزه مسائل فرهنگي و رسانه‌اي طي نامه‌اي خطاب به عزت الله ضرغامي ضمن انتقاد از برخي برنامه‌ها و فيلمهاي در نظرگرفته شده براي ايام نوروز، تاكيد كردند: پخش اين قبيل آثار از رسانه ملي مناسب نيست و پخش آن براي مخاطبين عمومي، تزلزل در باورها و بينش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستي اعتقادي مي شود.

* متن كامل اين نامه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي دكتر عزت الله ضرغامي

رئيس محترم سازمان صدا و سيما

«امروز رسانه‏ها در دنيا فكر، فرهنگ، رفتار و در حقيقت هويت فرهنگى انسانها را القاء مى‏كنند.»

(مقام معظم رهبري. 26/2/85)

بي ترديد رسانه ملي نقش برجسته اي در معرفت افزايي و جامعه پذيري ديني و سياسي مردم دارد. گستره مخاطبان و قالب هاي تأثيرگذار انتقال پيام و بيشترين امكان استفاده از هنر، رسانه ملي را به يك معلم ملي تبديل كرده است كه همه شهروندان جامعه اسلامي ايران از آن مي آموزند و بينش ها و ارزش ها و رفتارهاي شان از آن اثر مي پذيرد.

دير زماني است كه رسانه هاي بزرگ با توليد آثار، برنامه ها و فيلم هاي تأثير گذار در جهت راهبري فكري و معنوي جوامع انساني قدم برداشته اند. رسانه مطلوب اسلامي و ملي در جمهوري اسلامي نيز بايد در اين مسير حركت كند. بي شك وظيفه صدا و سيما در كنار توليد آثار فاخر شناسايي و تحليل جامع راهبردها و برنامه هاي رسانه هاي رقيب است و اين موضوع هيچ تناقضي با روزآمدي و سرگرم سازي مخاطبان ندارد، بلكه اين دو در كنار هم، كاركردهاي مثبت رسانه را فزوني مي بخشد و با پاسخ به نيازهاي واقعي ساحت هاي فكري، عاطفي و معنوي، رضايتمندي و مقبوليت نزد مخاطبان را به دنبال دارد.

رسانه ملي تا كنون با برنامه هاي فاخر و عالمانه اي كه به پخش، نقد و تحليل فيلم هاي برجسته سينماي جهان پرداخته، كاركرد شايسته اي در جهت افزايش آگاهي هاي عمومي داشته است. گرچه در انتخاب كارشناسان خبره با دانش ميان رشته اي و شناخت كافي از فرهنگ اسلامي، بهتر از اين مي توان عمل كرد.

خبر برنامه هاي نوروزي رسانه ملي براي پخش برخي از آثار سينمايي جهت دار و ايدئولوژيك براي عموم مخاطبان، تعجب و نگراني بسياري از كارشناسان فرهنگي و هنري را برانگيخته است؛ لازم است كه صدا وسيما در انتخاب و پخش آثار خارجي دقت بيشتري به عمل آورد. به عنوان مثال، دو فيلم «Clash Of The Titans» و «My Name Is Khan» و تبلغات گسترده تلويزيون براي امثال اين فيلم ها، نگراني مضاعفي را به وجود آورده است.

فيلم « Clash Of The Titan» به وضوح يونان زدگي، ترويج ارزش هاي اومانيستي، شرك و تعدد خدايان، اسلام هراسي، ايران ستيزي و منجي گرايي مطابق با ايدئولوژي صهيونيستي – آمريكايي را به تصوير مي كشد و با جذابيت بصري و جلوه هاي ويژه قوي، تأثير عميقي بر مخاطب مي گذارد.

فيلم «My Name Is Khan» نيز در راستاي ترويج «يورواسلام» (اسلام آمريكايي) و نفي جهاد و شهادت و تفسير تك بعدي از اسلام و تحريف آموزه هاي ديني در جهت تحكيم شالوده هاي سلطه پذيري و تحقق پروژه «دين نوين جهاني» پيش مي رود.

به نظر مي رسد كه پخش اين قبيل آثار از رسانه ملي مناسب نيست و پخش آن براي مخاطبين عمومي، تزلزل در باورها و بينش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستي اعتقادي مي شود. با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري درباره جنگ نرم، شرح وظايف قانوني صدا و سيما و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر پرهيز از ترويج ارزش هاي ضد ديني، اومانيستي و سكولار پيش نهاد مي شود كه لااقل دربار? پخش اين دو فيلم كه در الحاد و ضديت با اسلام ناب صريح ترند، تجديد نظر شود.

والسلام عليكم. با تشكر

رضا صادقيان، قائم مقام مدير كل فرق و اديان معاونت تبليغ حوزه هاي علميه

محمد حسين كياني، دبير كارگروه فرق نوظهور مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري

حميدرضا مظاهري سيف، رئيس مؤسسه بهداشت معنوي

محمد حسين فرج نژاد، مدير گروه پژوهشي شهيد آويني

داريوش عشقي، رئيس مؤسسه معنويت نوين

علي قهرماني، مدير گروه پژوهشي باور

رسول حسن زاده، مدير گروه معارف ادعيه پژوهشكده باقرالعلوم سازمان تبليغات

حمزه شريفي دوست، عضو گروه اخلاق و عرفان نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها

حسين عرب، مدير گروه مطالعات فرهنگي طلوع

و جمعي از اساتيد و پژوهشگران حوزه علميه قم:

سعيد ارجمندفر، سيد مجتبي سيدسليماني، محمد جواد عرب سالاري، محمد سعيد قشقايي

رونوشت:

1. دفتر مقام معظم رهبري

2. معاونت تبليغ و آموزش هاي كاربردي حوزه هاي علميه

3. شوراي نظارت بر صدا و سيما

4. دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي

5. كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

6. مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 فروردين 1390
دوستان حوزه و دانشگاهههههههه
حلقه های تنگ دور خودتونو تنگ تر نکنید...
به واقعیات جامعه نگاه کنید نه ایدئولوژی خودتون که به درد کسی نمی خوره..............

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.